קיימות כמה מגמות שיווקיות בעולם הדיגיטל שלא משאירות מקום לספק והאמת, שגם לא משאירות הרבה ברירות לעסקים. אז אם אתם רוצים לדעת איך באמת להצליח בשיווק ב- 2018- 2019, המשיכו לקרוא!
המגמה הכללית של גולשים, לקוחות וכולם באופן כללי לעבור לתקשורת המבוססת על ויזואליות היא לא דבר חדש. הפריחה של פלטפורמות כגון האינסטגרם מצביעות על ההעדפה הבולטת של הדור החדש לראות ולא לקרוא, לקבל מידע מהיר, זמין ויצירתי ובייחוד, כזה שמושך את העין. זה לא אומר שזה הסוף של “המילה הכתובה” ובהחלט צריך להמשיך ולהשקיע כרגיל בתוכן איכותי בכל הפלטפורמות שאתם פעילים בהם, אולם בהחלט יש מקום לשים דגש רב יותר על פרסום סרטונים, תמונות וכד’. שימו לב, שכל מה שאמרנו עד עכשיו נכון לעולם הדיגיטל משום שאם עדיין לא הבנתם, הוא בהחלט הדומיננטי.
זה לא סוד שגוגל כבר מזמן מתחשבת בגישת ה”מובייל פירסט” ולכן רק נציין שהמגמה ממשיכה. אנו מתכוונים לכך שהשימוש העיקרי בסמרטפון הוא כבר מזמן לא רק ניהול שיחות ובגדול, אנשים רבים בוחרים לגלוש דווקא דרך הסמרטפון, אפילו יותר מהמחשב, גם כשמדובר בפייסבוק, וואטסאפ, טוויטר ועוד (תודו, גם אתם לוקחים את הסמרטפון אתכם כשאתם הולכים לישון, נכון?). לכן, מי שעדיין אין לא אתר נגיש למובייל – מוזמן לעשות זאת, ומי שכבר יש לו אתר נגיש – שייקח בחשבון שהוא יצטרך להשקיע בו יותר .
זה לא סוד שהטכנולוגיה המתקדמת הופכת אותנו ליותר מפונקים. אז גם הגולשים והלקוחות הפוטנציאלים שלנו הם כאלה, וזה אומר שהם מצפים מאתנו להשקיע בהתאמת הפרסומים באופן “אישי” יותר. אם עד לפני שנה-שנתיים יכולנו עוד לפקפק בחשיבות הפילוח הממוקד מאוד, היום אנחנו יודעים שהוא פשוט עובד. הכוונה היא בטח לא למקד את קהל הלקוחות שלכם ל-20 אנשים, אולם בהחלט יש צורך להשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותכם כדי להתאים את הפרסומים ללקוחות, הן מבחינת העדפות, הן מבחינת מיקום וכד’.
כמובן שהכל בצחוק, וכמובן שחברות גדולות עדיין זקוקות לשירות לקוחות טלפוני. עם זאת, אחת המגמות הבולטות היא הצפייה של הלקוחות שתנהלו איתם יחסים דווקא דרך הרשתות החברתיות ובעיקר פייסבוק. זה אומר בפועל שלקוחות מעריכים עסקים שזמינים אליהם, לרבות מתן תשובות לשאלות, פניות וכד’ דווקא דרך הפייסבוק, פרסומים עדכניים ועוד.
אסור לשכוח שחלק ניכר מן המגמות הללו למעשה מחייבות אותנו כבעלי עסקים להתפרס על פלטפורמות נוספות שעד עכשיו לא השקענו בהן כמו שצריך ויותר מכך, להתחיל להבין לעומק בתחומים נוספים. אם עד לא מזמן יכולנו להרשות לעצמנו להתמקד רק בפלטפורמה דיגיטלית אחת, ייתכן שכבר לא נוכל לעשות זאת. קחו זאת בחשבון בפעם הבאה כשאתם באים לבחור חברת קידום ושיווק.