ליעוץ חינם השאר פרטים

קידום אתרים
צור קשר עם סלקטד
נגישות
שמעתם על העדכון האחרון של גוגל – MEDIC?

שמעתם על העדכון האחרון של גוגל – MEDIC?

קצת על העדכונים השוטפים של גוגל

גוגל מעדכנת ומשפרת את ביצועי האלגוריתמים שלה באופן שוטף. בנוסף לעדכונים השוטפים הללו שהיא מבצעת, היא מוציאה מספר פעמים בשנה גם עדכונים גדולים ומורכבים יותר, מה שנקרא Core Updates, שלהם השפעה גדולה יותר בכל מה שנוגע למנגנון החיפוש שלה, ועל הצורה בה אלגוריתם החיפוש פועל, מה שמשפיע באופן ישיר על הניקוד של כל אתר ואתר. באוגוסט האחרון הוציאה גוגל עדכון רחב המשפיע בעיקר על אתרים המכונים YMYL (קיצור של: Your Life, Your Money) – אתרים המפרסמים מידע הנוגע לתחומי הבריאות, הכלכלה, הביטוח והאי-קומרס (E-Commerce), הקשורים גם הם למוצרי בריאות או מוכרים מוצרים מתחום זה.

מה הכוונה בביטוי גוגל MEDIC?

הכינוי עצמו לא הומצא על ידי גוגל, אלא הומצא ע״י בארי שוורץ, מומחה אמריקאי בתחום קידום אתרים. מאז, גולשים רבים אימצו את הכינוי בחום שהפך לויראלי, אך זהו ממש לא השם הרשמי של העדכון. הסיבה שהוא נקרא כך היא מכיוון שלאחר שהעדכון יצא, הוא השפיע באופן חד משמעי (מעל 40%) על אתרים ואתרי נישות העוסקים בתחום הרפואה. ההשפעה הזו מתבטאת בשינויים דרסטיים מבחינת הדירוגים של אתרים אלו במנועי החיפוש, בכל העולם ובהבדלים משמעותיים לעומת אתרים מתחומים אחרים. גוגל טוענת שהיא לא הוציאה את העדכון באופן ישיר על מנת לפגוע בדירוג של אתרים אלו, ושההשפעה עליהם הייתה לא צפויה ומקרית בלבד.

גוגל MEDIC  – על מי הוא משפיע?

מכיוון שהדירוג של אתרים רבים בכל העולם, העוסקים בתחום הבריאות הושפעו לשלילה באופן דרסטי כתוצאה מהעדכון, רצו רבים לדעת אם זה טעות והאם ייצא עדכון חדש שיתקן זאת. גוגל הודיעה שאין בכוונתה לתקן את האלגוריתם שלה, מה שאומר שבעלי האתרים שנפגעו מהשפעת האלגוריתם, צריכים לנקוט בעצמם צעדים על מנת לשפר את הדירוג שלהם. זהו לא בהכרח דבר שלילי, אלא להיפך: זוהי הזדמנות למתיחת פנים ושיפור כולל של האתרים האלו מכל הבחינות (שמעתם על גוגל E-A-T?) על מנת להיטיב עם קהל הגולשים ולעמוד בסטנדרטים של מנועי החיפוש.

מה הסיבות העיקריות לכך?

ככל הנראה בעדכון המדובר יש התמקדות חזקה ופוקוס על שיפור תוצאות החיפוש בכל מה שנוגע לנושאים רגישים במיוחד, כמו מידע מהימן ואיכותי, וביטחון מידע. אלה הם נושאים שגולשים רבים שמים עליהם דגש בזמן שהם גולשים באינטרנט והם חרדים לפרטיותם. לכן מן הראוי שאתרים העוסקים בתחום הבריאות, בו גולשים רבים מספקים מידע רגיש ואישי על מחלות, או בתחום הכלכלה והבנקאות יקפידו על רמה גבוהה של בטיחות ובעיקר על תוכן רלוונטי ואמין.

לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא העדכונים של גוגל, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

WhatsApp Chat
שלח בWhatsApp
הגדלת גופן
קונטרסט