ליעוץ חינם השאר פרטים[hidden hidden-304 "post_title"][hidden hidden-305 "post_url"]

קידום אתרים
צור קשר עם סלקטד
נגישות
שגיאות נפוצות פנימי

שגיאות נפוצות בקידום אתרים: כך תוכלו להימנע מהן

מחקר וניתוח של מילות מפתח הוא אחד השלבים החשובים ביותר בקידום אורגני. פרויקטים רבים אינם משיגים מעבר לתוצאות בינוניות ומאכזבות על אף שהושקעו מאמצים וזמן בקידום, ולמרות שלכאורה המיקום של האתר בדירוג הוא גבוה, מספר הפניות לאתר נמוך מאוד וכל זאת בשל טעות בבחירת הביטויים שמקדמים. במאמר זה נתייחס לנושא של שגיאות נפוצות בקידום אתרים, במסגרת הקטגוריה של מילות מפתח.

לפניכם שגיאות נפוצות בקידום אתרים והדרכים להימנע מהן

קידום אתר באמצעות ביטוי בודד או שניים

פעמים רבות ניתן לראות אתרים שמקודמים על ידי ביטוי או שניים, לעיתים הדבר נובע מתוך הנחה שזהו הביטוי המדויק ביותר ולעיתים מתוך רצון להתמקד או לצמצם עלויות. ישנם גם מקרים בהם חברת הקידום מקלה על עצמה ובוחרת להציג דירוג גבוה מאוד בביטוי בודד על פני דירוגים במקומות נמוכים יותר של כמה ביטויים שונים. לרוב מדובר בשילוב של הסיבות הללו.

מיקוד בביטוי אחד עלול בסופו של דבר ליצור אתר שאינו מקיף, אינו מקצועי ושטחי באופן יחסי ולפרופיל קישורים לא מגוון במיוחד. מעבר לכך שביטוי אחד ככל הנראה לא ימשוך פניות מרובות, בקידום ביטוי אחד אתם תלויים למעשה אך ורק באותו ביטוי. השוק משתנה, מתחרים יכולים לצוץ וגוגל עצמה משנה את האלגוריתם שלה, עדיף לקדם את האתר באמצעות מספר רחב של ביטויים שימשכו במצטבר מספר רחב יותר של מבקרים.

למשל, אתר שמדורג גבוה רק בביטוי “ריהוט משרדי” (ביטוי תחרותי מאוד!), נצפה ממנו שיופיע גם במגוון ביטויים אחרים בתחום הריהוט המשרדי, כגון כסאות משרדיים, שולחנות משרדיים, ריהוט משרדי יוקרתי, שולחנות מנהלים ועוד. אם הוא לא מופיע, זו עדות להתמקדות רק בביטוי אחד, חזק ככל שיהיה, והיעדר אופטימיזציה לנושא כולו. חשוב להדגיש כי עתיד קידום האתרים הולך לכיוון הסמנטי. התמקדות רחבה בתחום מסוים, הצגת תכנים רלוונטיים ומקיפים ולא רק דחיפה של ביטוי מסוים. האתר מקודם על ביטוי אחד חזק ומרכזי ולא על ביטויי נישה, שנפח הטראפיק והרלוונטיות שלהם גבוה מאוד? זה מעיד בדרך כלל על היעדר חשיבה בבחירת הביטויים והיעדר תוכן רלוונטי.

אי שימוש בביטויים זנב ארוך

מבחינתנו, כאשר מדברים של שגיאות נפוצות בקידום אתרים, זו החמורה ביותר. רק כשליש בממוצע מהתנועה לאתר נובעת מהביטויים המרכזיים. הרוב המכריע של התנועה מגיע מביטויים אחרים, שנפח החיפוש שלהם הוא מצומצם, אך יחדיו הם מושכים יותר מבקרים לאתר מהביטויים המרכזיים. אלו מכונים זנב ארוך. בכל יום מופיעות שאילתות חדשות בגוגל, דרכים חדשים לחיפוש בתחום שלכם שמעולם לא היו קודם לכן.

ישנו יחס אמביוולנטי לביטויים אלו, מקדמים רבים מודעים אליהם אך מזלזלים בביטויים שהם פחות תחרותיים ולא עושים בהם שימוש. בעלי אתרים מעוניינים להיות ממוקדים ולערוך קידום רק לביטויים המרכזיים בתחום בלי ‘לבזבז’ זמן וכסף על ביטויים שוליים. למרות הקונספציה הזו ביטויים זנב ארוך, מעבר לתנועה שהם מסוגלים להביא לאתר, הם קלים יותר לקידום, נוטים ליחס המרה טוב יותר ויוצרים אתר מגוון העוסק בנושאים רחבים בתחומו ומספק מענה רב לצרכי הגולשים.

איך מתקדמים לביטויי זנב ארוך? פשוט מאוד, מעבים ומרעננים את התכנים לאתר, מבצעים אופטימיזציה לכל תשתית האתר ודוחפים נושאים ספציפיים ולא רק ביטויים. ואם אתם כן מוגבלים לביטויים, הקפידו להתייחס גם לביטויים מרכזיים וגם לביטויי זנב ארוך. פחות חיפושים זה בהכרח קנה מידה להצלחה. לרוב אנחנו רואים שביטויי זנב ארוך הם בעלי אחוזי המרה מדויקים יותר (וזה גם די ברור למה…).

התקבעות על מילות המפתח הראשוניות

ערכתם מחקר מילות מפתח, התקדמתם יפה במשך תקופה וראיתם תוצאות? המצב טוב. זה בדיוק הזמן לשפר ולהשקיע עוד. בדקו שוב את הביטויים, בדקו אילו טרנדים חדשים עומדים להיכנס לשוק ונסו לתפוס אותם מראש. תמיד תבדקו אם אפשר להרחיב את הביטויים, אילו תכנים חדשים כדאי להוסיף לאתר ועוד.

נפחי חיפוש נוטים להשתנות, אופנות חדשות מביאות ביטויי מרכזיים שלא היו קיימים, השוק גדל ועמו גם ביטויי החיפוש. גם העסק שמיוצג על ידי האתר מתפתח, משנה קהל יעד או מתרחב לענפים נוספים ואלו גוררים אף הם שינויים בביטויי החיפוש.
גם במידה שלא נעשו שינויים בעסק, התמקדות בביטויי זנב ארוך עם הזמן יכולה לתרום הרבה. לרוב הזנב הארוך רב הולך וצומח. כדאי לנתח ולחקור אותו באופן תדיר באמצעות הנתונים מכלי מנהל האתרים, ניתוחי פניות ותוצאות החיפוש באתר עצמו. בנוסף, כבר התייחסנו לסוגיית הסמנטיקה של גוגל. רק נושא זה לכשעצמו הוא מספיק כדי להוסיף ביטויים ולרענן תכנים באתר.

רצון לקדם “כמו המתחרים”

פעמים רבות בעלי עסקים מתמקדים בבחינה של המתחרים והעתקה של מילות המפתח. גם אם המתחרה שלכם מתאפיין בקמפיינים מצוינים בתקשורת, לא בהכרח הקידום שלו איכותי ונכון עבורכם. חובה לעשות מחקר מתחרים איכותי ולהבין איך פועלים המתחרים, מה לאמץ ומה לא. הטעות הכי גדולה תהיה לעשות את זה על “עיוור” ולחקות טעויות של אחרים.

מעוניינים להימנע משגיאות אלה? רוצים לקבל שירות מקצועי בנושא של SEO ולטפח את הנוכחות של האתר שלכם במנועי החיפוש? צרו איתנו קשר לתיאום פגישה. סלקטד, הכוח שבתוצאות.

הגדלת גופן
קונטרסט