ליעוץ חינם השאר פרטים

קידום אתרים
צור קשר עם סלקטד
נגישות

קידום אתרי חנות

מה מייחד אתרי חנות לעומת אתרים אחרים?

אתרי חנות באופן כללי, הם אתרים אשר הפעילות המרכזית שלהם היא מכירה של מוצרים ולכן גם מעוצבים, מתוחזקים ומנהלים קשרים על לקוחותיהם בהתאם. הקנייה ברשת כידוע הופכת לנפוצה יותר ויותר, בייחוד לאור הטכנולוגיות המתקדמות המאפשרות את הצגתם לש מוצרים באופן מתוחכם ומוחשי יותר.

קידום אתרי חנות – כיצד מתחילים?

מהם עקרונות הבסיס להקמת אתרי חנות?

המפתח לאתר חנות מוצלח הוא קודם כל קידום אורגני נכון, גישה ידידותית למוצרים ולשאר הפרטים החשובים אודותיו, לרבות מחיר, אחריות, יצרן ועוד. לצד עקרון זה, קיימים כאמור עוד כמה מאפיינים מרכזיים אשר יש להקפיד עליהם בבנייה ובתיחזוק של אתר כזה, כגון אפשרויות יצירת קשר חכמות שמופיעות באופן תדיר יחסית בעמודי האתר, תוכן תמציתי במיוחד (לא רק בתיאורי מוצרים) בכותרות, תחילת\סוף עמודים ועוד.  בנוסף, אתר כזה צריך להיות מקודם על פי מילות מפתח ומידע רלוונטיים, כפי שנסביר בקצרה בהמשך.

אסטרטגיות קידום אתרי חנות וסכמות

אפילו בעלי ניסיון מועט בתחום קידום העסקים ברשת יודעים כי תוכן הוא שחקן מרכזי בכל הקשור לכך. אולם, נדמה כי באתרי חנות קיים קושי להיעזר בתוכן, שכן כאמור התוכן צריך להיות תמציתי ביותר וממוקד. אז מה בכל זאת ניתן לעשות? ראשית, יש למקסם את התוכן הקיים, כלומר להשתמש במידע הקיים באתר ולשלב בו מילות מפתח, ביטויים נפוצים וכד’. אגב, תוכלו לשלב תוכן בעמודים רלוונטיים בלי שהוא יהיה בולט, למשל בסוף הדף. כל אלה הם חלק מהאסטרטגיה כאשר יש בניית אתרים מסוג זה של חנות.

שנית, חשוב להשתמש בסכמות על מנת לקד מידע רלוונטי הקשור למוצרים שברצונכם למכור. סכמות, עבור מי שלא מכיר, היא דרך בה ניתן לסמן למנועי החיפוש איזה מידע הוא העיקר בתוכן שלנו בעמוד מסוים באתר. על ידי שיטה זו, ניתן לסמן למנועי החיפוש בדיוק את המידע הרלוונטי לגולשים שמחפשים את המוצר שברצוננו למכור. על מנת להחליט אילו חלקים בדיוק לסמן, יש להתחשב בנתוני החיפוש באופייניים לקהל היעד הפוטנציאלי שלנו.

ממה רצוי להימנע בעת בניית אתרי חנות?

בעיה נפוצה באתרי חנות היא תוכן משוכפל, אשר עשוי לגרור הורדה של הדירוג שלנו בגוגל. תוכן משוכפל יכול להופיע בעמודי מוצר שונים אשר מכילים כמעט את אותו המידע על המוצר וכד’. כדי למנוע בעיה זו, ניתן להשתמש בתג הקנוניקל. תג זה נועד כדי להראות למנועי החיפוש מהו העמוד המועדף, או המקור לתוכן מסוים. חשוב לציין כי מנועי החיפוש טרם הודיעו באופן רשמי כי הם יתחשבו תמיד בתג הזה, אולם רבים מהם הביעו תמיכה בקיומו ולכן עדיין מומלץ להשתמש בו.

בעיה נפוצה אחרת היא חוסר התאמה של האתר למובייל. התאמת אתרים למובייל בכלל הוא תחום רחב בפני עצמו ולכן לא ניתן להסבירו לגמרי בפסקה אחת. עם זאת, חשוב לנו להסביר כי אתרי חנות חייבים להתחשב במידת התאמתם למובייל, ורצוי מאוד שיבחנו אפשרות להקים אתר המיועד למובייל בלבד ולא אתר רספונסיבי.

הגדלת גופן
קונטרסט