ליעוץ חינם השאר פרטים

קידום אתרים
צור קשר עם סלקטד
נגישות
אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה וביגוד

בימינו לכל מותג אופנה שמכבד את עצמו יש אתר ברשת. שיטוט באתרי אופנה הפך אצל רבים לעניין שבשגרה. זאת הן לשם התרשמות מהפריטים לפני ההגעה פיזית לחנויות עצמן, והן לשם קניה און ליין. למעשה, כ-60% מהרכישות האינטרנטיות שנעשות בישראל הן בתחום הביגוד, ההנעלה והאקססוריז. לאור זאת, החלטנו להקדיש פוסט מיוחד בבלוג שלנו על הנושא של קידום אתרי אופנה.

קידום אורגני וממומן של אתרי ביגוד, לבוש ואופנה, בדומה לכל אתר אחר, קם ונופל על חווית המשתמש שהוא מציע, ביטויי המפתח העיקריים, מידת הרספוניסיביות ועוד שלל פרמטרים. יחד עם זאת, ישנם מאפיינים ייחודיים לתחום זה שרצוי להתייחס אליהם.

אימת אתרי האופנה – האם באמת “עדיף לבוא למדוד”?

סביר להניח שהחשש העיקרי של לקוחות פוטנציאליים הוא הפער בין התמונות למציאות. דבר מובן בהתחשב בכך שבתחום האופנה ישנה חשיבות רבה לאלמנטים כמו גוון מדויק, מרקם הבד, התאמה לגזרה וכן הלאה. אין דבר יותר מאכזב מלהזמין שמלה בגוון בורדו עמוק, רק כדי לגלות בעת פתיחת החבילה שבפועל היא בצבע שונה. מרבית הגולשים בכל זאת מורגלים להרגיש ולמדוד פריט לפני הרכישה שלו. ישנן מספר דרכים להתגבר על מכשול זה:

  • * רצוי להציג תמונות איכותית וברורות של הפריט, מכמה זוויות שונות.
  • * מומלץ לפרט עד כמה שאפשר על המרקם והחומרים המרכיבים את המוצר.
  • * צרפו טבלת מידות שמציגה באיזה אופן נחלקות המידות השונות, וכך תפשטו עבור הלקוחות את בחירת המידה המתאימה. בכל הקשור לביגוד נהוג לציין בסנטימטרים מה היקפי האגן, החזה והמותן הנכללים בכל מידה, בנעליים מתאימים בין אורך רגל למידה הנכונה, בתכשיטים מקובל להתייחס להיקפים ואורכים, בתיקים לאורך ולרוחב וכך הלאה.
  • * אומנם מדובר בצעד לא הכרחי אך כדאי להרחיק לכת לטובת הלקוחות ולפרט את מידות הדוגמנית שמציגה את פריט הלבוש כדי שכל לקוח יוכל להבין איך הבגד יראה על גזרתו.
  • * ציינו אלמנטים נסתרים שלא מופיעים בתמונות כמו למשל כיסים פנימיים, עומק של תיקים וכן הלאה.

 

מהירות טעינת האתר

באופן טבעי אתר אופנה מכיל כמות אדירה של תמונות, הרבה יותר מכל אתר אחר. בעניין זה חשוב לשים לב שהתמונות יהיו גדולות אך לא כבדות, שכן משקל גבוה מאט משמעותית את מהירות הטעינה של כל עמוד, פרמטר שגוגל מתייחסת אליו בדירוג  אתרים בתוצאות החיפוש. רצוי שכל תמונה תשקול כמה עשרות KBבלבד ושמשקל הדף כולו לא יעלה על GB 1. ניתן לבדוק את מהירות הטעינה באמצעות כלים שונים שמעמידה גוגל לרשותכם.

מטא דאטה ואופטימיזציה

רצוי מאוד שמבנה ה- HTMLשל האתר יהיה נקי וברור וכמו כן להוסיף מטא דאטה מעודכן לכל קטגוריה ותמונה, כולל בכותרת, ב-Alt ובתיאור התמונה. זוהי נקודה קריטית עבור מותגי אופנה משום שמרבית התוכן שלהם הוא גרפי, דבר שמקשה מאוד על מנועי חיפוש להבין במה הם עוסקים. כדאי לבחון את הקוד שלכם ולראות אם יש בו מספיק מידע קריא ובר ניתוח עבור גוגל.

 מילות מפתח מותאמות עבור קידום אתרי אופנה

קידום אתרים נכון מושתת לא מעט על בחירה נכונה של ביטויים, אך בשונה ממרבית התחומים האחרים, הטרנדים בעולם האופנה משתנים באופן תדיר במיוחד ועימם שאילתות החיפוש.

על המקדם לחזות אילו ביטויים סביר להניח שישמשו את קהל הלקוחות וכך, בנוסף לתהליך מחקר המילים הנערך בכל קידום אחר, רצוי מאוד לבחון מהן המגמות שהולכות להיות דומיננטיות בעונה הבאה באמצעות מגזינים מובילים, בלוגים מוכרים וכן הלאה.

בלוג ורשתות חברתיות

מומלץ מאוד לנהל באתר שלכם בלוג המכיל תכנים שיכולים לעניין את הגולשים כמו למשל “אילו צבעים ישלטו במסלולים באביב הקרוב”, “עלייתה ונפילתה של הגזרה הנמוכה” וכן הלאה. אלו יוסיפו תוכן איכותי ובעל ערך מוסף לאתר שלכם, יבססו אתכם כאוטוריטות בתחום, ימשכו קהל קוראים ויעלו את הדירוג שלכם בגוגל בהתאם.

כמובן שגם סיגנלים חברתיים מסייעים לקידום האורגני ולכן אנחנו ממליצים בחום לנהל רשתות חברתיות בצורה מוקפדת ואיכותית. מדובר בפייסבוק, אינסטגרם ופינטרסט.

הגדלת גופן
קונטרסט