ליעוץ חינם השאר פרטים[hidden hidden-304 "post_title"][hidden hidden-305 "post_url"]

קידום אתרים
צור קשר עם סלקטד
נגישות
צפיפות פנימי

צפיפות מילות מפתח

מילות או ביטויי מפתח אלו צירופי מילים פופולאריים שגולשים עושים בהם שימוש בחיפוש שירותים ומוצרים ונמדדים על פי היקף החיפושים החודשי, פעילות המתחרים, טרנדים בשוק, כלים דיגיטליים נוספים והשלמות האוטומטיות שמספקים מנועי החיפוש. לדוגמא, כרטיסי טיסה השוואת מחירים, מעצב פנים בחיפה והקריות וכן הלאה. מקדמי אתרים עושים שימוש במונח צפיפות מילות מפתח (Keyword Density), כלומר כמות הפעמים שנעשה שימוש בביטוי בטקסט או בעמוד אינטרנטי. הדרישה לצפיפות במילות מפתח מאפיינת מאמרים לקידום אתרים, תיאורי מוצרים, תכנים שיווקיים וכן הלאה. המטרה היא להשתמש במילות המפתח בצורה תדירה כך שהאתר יקודם על ידי גוגל ויופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש.

צפיפות מילות מפתח לרמת “ספאם”

עד לפני כמה שנים הגישה הנפוצה בתחום הייתה שימוש במילות מפתח ככל האפשר. הדבר יצר תופעה ובה מאמרים וכתבות לקידום אתרים הוצפו בביטויי המפתח ויצרו תוכן ברמה ירודה משום שמירב המאמצים הושקעו בדחיסת מילות המפתח לטקסט. כיום הדברים השתנו באופן ניכר. גוגל, השואפת לקדם אתרים איכותיים המציעים תוכן רלבנטי לגולש, נאבקת ואף מענישה אתרים המעלים תוכן “ספאם” בלי ערך עבור הקורא.

כיום, המגמה השולטת בתחום היא כתיבה של תוכן איכותי, ולא הצפת טקסטים ביטויי מפתח. תשומת הלב מוקדשת לשילוב ווריאציות של הביטוי, ביטויים חופפים או קשורים וביטויי זנב ארוך (למשל מעצבת שיער כלות בכפר סבא, בהשוואה למעצבת שיער). עיקר המשקל ניתן ליצירת תוכן המהווה ערך מוסף לגולש אשר יכול לשאוב ממנו מידע איכותי הנוגע לתחום החיפוש שלו. על אף האמור, פרמטר הצפיפות עוד משחק תפקיד בקידום אתרים.

צפיפות ביטויי מפתח היא עדין משתנה שרצוי להתייחס אליו. ללא שימוש בביטוי מפתח מנועי החיפוש לא יצליחו לסווג את הטקסט ולהציגו בפני הגולשים כאשר הוא רלבנטי. כמו כן רצוי לפרוש את הביטויים על כל פני הטקסט ולהימנע משימוש בביטוי בחלק מסוים בלבד.

ישנה חשיבות מיוחדת לשימוש בביטויים באזורים שהעין נמשכת אליהם כמו כותרות, כותרות משנה, הפסקה הראשונה והאחרונה, בהדגשה (bold), בתיאורי תמונות, בתפריטים ראשיים וכן הלאה.

קידום על קצה המזלג

שיטת העבודה העקרונית בתחום קידום אתרים אורגני והנוכחות הווירטואלית היא כתיבת תוכן איכותי המעניק ערך מוסף לקורא. האלגוריתמים של גוגל מתוחכמים הולכים ומשכללים וכיום מסוגלים לאתר תכנים ולקשר אותם לנושאים ספציפיים ונישות ממוקדות. לכן רצוי להשקיע ביצירה וכתיבה של תוכן איכותי, רלבנטי לגולש וכזה שניתן לשתף ברשתות חברתיות. לגבי צפיפות במילות המפתח, במידה שהמילים מופיעות במידה סבירה, ואפילו מועטה, אך הטקסט עומד בסטנדרט גבוה של איכות, הכתיבה תעשה את שלה.

הגדלת גופן
קונטרסט