ליעוץ חינם השאר פרטים

קידום אתרים
צור קשר עם סלקטד
נגישות
מעבר לאתר רספונסיבי

מעבר חלק מאתר מובייל לאתר רספונסיבי

צורך ההתאמה למובייל ומהו m.?

הצורך בהפיכת אתרים לידידותיים למובייל איננו חדש וההיגיון מאחוריו פשוט ביותר: יותר ויותר אנשים גולשים לאתרים מהסמרטפונים, עניין אשר מחייב את בעלי האתרים להתאים עצמם לעידן החדש הכולל מאפייני חוויות משתמש חדשות, מאפייני גלישה חדשים ועוד. גוגל קלטה את המגמה הזו זה מכבר וכיום היא מדרגת את האתרים בין השאר על פי התאמתם למובייל.

לבעלי אתרים וגם לאלו שעושים קידום אתרים קיימות שתי אופציות להתאמה של האתר למובייל: אתר רספונסיבי ואתר מותאם או אדפטיבי. m. הוא כינוי לכתובת אתר נפרדת לנייד (אתר מותאם לנייד). קיימות סיבות רבות אשר יכולות להשפיע על ההחלטה להקמת אתר מותאם או להפיכת האתר הקיים לרספונסיבי. בפרט, במקרים מסוימים, בעלי אתרים בוחרים לעבור חזרה לאתר אחד ורספונסיבי. הסיבות למעבר כזה הן מגוונות ובדרך כלל סובבות סביב הקלות שניתן לתחזק אתר כזה לעומת שני אתרים, לשלוט על מרכיבים כגון מהירות תנועה לאתר ולאמץ טכנולוגיות חדשות וכו’.  במקרה כזה, יש לנקוט בכמה אמצעים על מנת לשמר כמה שאפשר את הדירוג הקודם של האתר, להימנע מכפילויות בתוכן ובכלל, להצביע על המעבר בפני הגולשים ומנועי החיפוש.

דרכים המסייעות למעבר חלק מאתר m. לאתר רספונסיבי

ראשית, ניתן להשתמש בהפניות 301 על מנת להראות הן לגוגל והן לגולשים שהאתר עבר מקום. עבור מי שטרם הכיר את ההפניה הזו, מדובר בהפניה שנועדה בדיוק לצרכים כאלה ויתר על כן, גוגל מתחשב בה ומבין אותה. כך, במידה ותעשו זאת בחכמה, תוכלו לשמור על הקרדיט שצברתם עד כה (או לפחות רובו) מאתר ה-m..  מעבר לכך, חשוב לשנות כתובות של דפים  באתר החדש אשר כוללים בתוכן את כתובת אתר ה-m., או להוציא הפניות לאתר זה מתוך האתר החדש.

נ.ב: הערות והארות

חשוב לציין כי כל נושא התאמת אתרים למובייל הוא מומחיות בפני עצמה אשר דורשת מיומנות רבה בתחום והתעדכנות שוטפת מצד מקדמי האתרים וקל וחומר כאשר באים לבנות אתרים מההתחלה. נוסף על כך, הדרכים שצוינו לעיל הן שימושיות ונכונות, אך זכרו כי לא כל פעולה תתאים לכל אתר או לכל דך באתר. כך, מקדמי אתרים מנוסים יסבירו לכם שלא תמיד קיים צורך בהפניית 301 לכל דף, או שאין לכם צורך בכלל במעבר לאתר רספונסיבי. הדבר אגב, תלוי במידה רבה בתחום בו אתם פועלים ובקהל הלקוחות שלכם, כלומר, עד כמה הם פעילים במובייל ומהם מאפייני הגלישה שלהם.

לכן, כאשר אתם שוקלים איחוד או מעבר לאתר רספונסיבי, מומלץ ביותר להיוועץ במקדמי אתרים מנוסים שיוכלו לאפיין לעומק את הצרכים העסקיים והקידומיים שלכם, ובהתאם להמליץ לכם על דרך הפעולה הרצויה.

הגדלת גופן
קונטרסט