ליעוץ חינם השאר פרטים

קידום אתרים
צור קשר עם סלקטד
נגישות
איך להתמודד עם תגובות שליליות מזויפות בגוגל ראשי

איך להתמודד עם תגובות שליליות מזויפות בגוגל ראשי

גילוי מפתיע של ביקורת שלילית על העסק ברשת אינה תופעה נדירה. כפי שנסביר במאמר, קיימות להופעתן של ביקורות שליליות סיבות שונות ומשונות שאינן בהכרח קשורות לשירות גרוע. אז  שניה לפני הבהלה לדירוג האתר בגוגל או לאיבוד לקוחות פוטנציאליים, הכנו מאמר שיסייע לכם להתמודד עם התופעה. קחו נשימה עמוקה והמשיכו לקרוא!

תגובות שליליות – נחלתו של כל עסק

לבעל עסק שפעיל ברשת, קשה מאוד להתחמק מתגובות שליליות למיניהן, פשוט כי “היד קלה על ההדק” בעידן של ימינו. אז בין אם מדובר במתחזה, גולש שמשעמם לו או לעיתים אפילו עסק מתחרה, סביר להניח שמתישהו נהיה חשופים לביקורות או תגובות שליליות. החדשות הטובות הן שאתם לא לבד ולכן, במהלך הזמן הועלו כמה דרכים אפקטיביות להתמודד עם התופעה.

בקרת נזקים ואסטרטגיות פעולה

הדבר החשוב ביותר הוא להעריך נכון את מידת הנזק שעשתה לכם הביקורת השלילית. שימו לב לנושא הביקורת, הפלטפורמה בה היא הופיעה וכד’. להלן נציג כמה דרכים מרכזיות להתמודד עם התופעה.

  1. הקדימו תרופה למכה בעזרת תגובות חיוביות מלקוחות מרוצים

בדיוק כמו שבקשת לייקים או הרשמה לערוץ הפכה למקובלת בקרב יוטיוברים, מפרסמים וכד’, כך גם אתם יכולים לבקש מלקוחותיכם להשאיר תגובות חיוביות. נכון, צריך לחשוב כיצד לעשות זאת בעדינות, אבל זכרו כי בסך הכל מדובר בבקשה לגיטימית, כמובן כשהשירות שלכם טוב והלקוחות מרוצים.

  1. לא תמיד עובד אבל עדיין: נסו לפנות לגוגל

גוגל מאוד נזהר בכל הקשור להורדה של ביקורות שליליות, בעיקר כי בסך הכל מדובר בחופש הביטוי ובייחוד כאשר קיימים עסקים שבאמת מגיע להם לקבל ביקורת כזו. אולם, בהנחה שהעסק שלכם מצוין ומדובר בביקורת שלילית פיקטיבית, ניתן תמיד לנסות לפנות לגוגל, עדיף עם כמה שיותר הוכחות שמדובר בביקורת פיקטיבית, או לא הולמת. נכון שקשה מאוד להוכיח את זה ולכן לא תמיד גוגל יפתרו לכם את הבעיה, אבל שווה לנסות.

  1. פרסמו התנצלות

לא תמיד ניתן, אך בחלק מן התלונות אפשר פשוט לפרסם התנצלות שתוכיח ללקוחותיכם הנאמנים שלקחתם לתשומת ליבכם גם את התגובה השלילית. זכרו שגם הלקוחות המרוצים שלכם לא ייבהלו בהכרח מתגובה שלילית וזניחה על העסק וייתכן שיופתעו לטובה מיכולת ההודאה בטעות שלכם.

  1. נסו להגיב בחזרה

קחו לעצמכם שניה, ספרו עד 10 ונסו להגיב בצורה שקטה ואלגנטית לביקורת השלילית. אל תשכחו שייתכן ומדובר פשוט באי הבנה, ויחס אישי וטוב יכול לפתור זאת בקלות. אם אתם בטוחים שמדובר בביקורת פיקטיבית, ניתן אפילו לנסות ולאתגר את המגיב על ידי הזמנה לחנות, הזמנה ליצירת קשר ועוד. כאמור, חשוב רק להגיב בצורה מושכלת ובטח שלא לרדת נמוך ברמת התגובה. קיימת דוגמא לעסק שהרחיק לכת ושיתף את התגובות השליליות שקיבל ברשתות החברתיות, כמעין תגובה. הלקוחות המרוצים שלו אגב, דאגו לביקורות חיוביות בהתאם.

לסיכום, ניתן לשים לב שקידום עסקים הוא לא רק בערוץ הממומן או בערוץ האורגני, אלא חשוב לשמור על תגובות חיוביות בכרטיס העסק שלכם. קידום עסקים חשוב לעסקים קטנים וגדולים כאחד.

הגדלת גופן
קונטרסט