ליעוץ חינם השאר פרטים

קידום אתרים
צור קשר עם סלקטד
נגישות

איך להתמודד עם חיפוש מסונן בחנויות וירטואליות מבחינת SEO

קידום אורגני (SEO) טוב לא קשור רק למילות וביטויי מפתח באופן בלעדי, אלא גם מושפע מגורמים רבים וביניהם האופן בו גוגל סורק את עמודי האתר, התוכן הקיים בה ומבנה האתר מבחינה טכנית. במאמר הבא בחנו להתמקד בקידום חנויות וירטואליות ובפרט, בבעיות הקשורות לחיפוש מסונן.

אז הנה מספר נקודות על איך להתמודד עם חיפוש מסונן בחנויות וירטואליות

לפני שנרחיב על הבעיות שיכולות להיווצר בקידום האורגני של חנויות גדולות לעומת קטנות, חשוב להזכיר את התופעות העיקריות שכל בעל חנות וירטואלית, גדולה כקטנה, צריך להיזהר מהן:

בעיית התוכן הכפול – תוכן כפול הוא בעיה שלא רק חנויות צריכות להיזהר מהן, אולם במקרה של חנויות הדבר נראה ברור מאליו. הכוונה היא למצב בו קיימים לדוג’ כמה מוצרים בעלי מאפייני זהים באתר ומטבע הדברים הם מופיעים בכמה מקומות בהתאם לדגם, צבע וכד’. גוגל לא רואה בעין יפה בעיות של תוכן כפול ולכן מומלץ להשתמש בתג קנוניקל לעמוד המרכזי (לגבי העמוד אותו תבחרו, תהיו חייבים להתייעץ עם אנשי מקצוע).

תוכן מועט ולא מקדם – אתרי חנויות מסוימים לעיתים קרובות מתקשים בשילוב תוכן באתר או בעמודים מסוימים, בעיקר כשקיימת היררכיה מסובכת בין האפשרויות השונות באתר (עליה נסביר בהמשך). אולם, מכיוון שכל אתר באופן בסיסי זקוק לתוכן ובייחוד לתוכן איכותי ומקדם, יש לבדוק היכן ניתן לשלב את התוכן באתר (מאמרים בבלוג, פסקאות בתחתית העמוד וכד’).

קידום חנויות וירטואליות גדולות והיררכיה

בכותרת הזכרנו את מה שמכונה חיפוש מסונן, שהוא למעשה האופציות שכולנו מכירים לבחור בתוך האתר ולנווט בין עמודים\אפשרויות שונות בהתאם לבחירתנו. הבעיה של אתרים כאלה נוגעת בעיקר לשני תחומים: א. היררכיה מסורבלת מדי שפוגמת ביכולת של גוגל לסרוק את האתר כמו שצריך, ב. אותה בעיית תוכן כפול, כאמור.

באשר להיררכיה, הפתרון הפשוט הוא כמובן יצירת מבנה נכון של עמודי האתר. זכרו כי גוגל זקוק לכך שנראה לו מהם העמודים החשובים באתר, אחרת הוא עלול לסרוק עמודים בעלי חשיבות נמוכה ובמילים אחרות “להסתבך” עם ההיררכיה שלנו, דבר שיגרור הורדה של הדירוג באתר.

אז כדי לפתור את עניין ההיררכיה, יש לחשוב היטב ולבנות מערכת של ניווט באתר המבוססת על היררכיה נכונה מבחינת החשיבות. אין לנו מקום להסביר כאן על כל הכללים העיקריים לבניית היררכיה, אך נזכיר בקצרה שלא כל האפשרויות חייבות להופיע בכל עמוד, אלא על פי רלוונטיות.

ולסיכום, אסור להזניח את חוויית המשתמש

אחרי שבנינו היררכיה נכונה, פיזרנו בחכמה תוכן רלוונטי המכיל מילות חיפוש ונמנענו ככל הניתן מתוכן כפול, נשאר לנו לבדוק את המבחן האולטימטיבי שכידוע, קשור בקשר ישיר ל-SEO: חווית המשתמש והידידותיות לגולשים. קיימים מבחנים רבים שיכולים לסייע לכם לגלות האם האתר שלכם, לרבות אפשרויות הניווט, באמת נוח למשתמש, אז בדקו את עצמכם ותקנו היכן שצריך.

הגדלת גופן
קונטרסט