ליעוץ חינם השאר פרטים[hidden hidden-304 "post_title"][hidden hidden-305 "post_url"]

קידום אתרים
צור קשר עם סלקטד
נגישות
האם גוגל ופייסבוק ישלמו מס בישראל

מס דיגיטלי: האם גוגל ופייסבוק ישלמו מס בישראל?

ענקיות המדיה יידרשו לשלם מסים על הכנסותיהן בארץ. האם הדבר ישפיע על הקידום הממומן של העסקים הקטנים? רו”ח זיו איבגי, סמנכ”ל כספים בסלקטד, דן בסוגיה.

 

חוזר שפורסם בתאריך 11/4/2016 בנושא פעילות תאגידים זרים בישראל באמצעות האינטרנט, מבקש לגבות מאותן חברות זרות מס עבור פעילותן הדיגיטלית בישראל. ברשות המיסים מעריכים כי הסכום שייכנס לקופת המדינה כתוצאה מחבות המס כלפי אותן חברות יעמוד על מאות מליוני שקלים לשנה. וזה נגזר מהערכות סה”כ הפרסום באינטרנט שאשתקד הגיע לכמיליארד שקלים. מטרת חוזר זה, היא להסביר באלו מצבים ניתן יהיה לראות את הכנסות התאגיד הזר ממכירת מוצרים או ממתן שירותים, באמצעות האינטרנט, כהכנסות של “מוסד קבע” בישראל, וכפועל יוצא לקבוע את הכללים לייחוס הרווחים לאותו מוסד קבע. החוזר יבהיר גם את הטיפול במקרים אלו ביחס לתאגידים זרים שאינם תושבים של מדינות אמנה.

 

בהקשר זה חשוב לציין את פרויקט ה-BEPS

 

הפרויקט (Base Erosion and Profit Shifting) משותף לארגון ה-OECD ומדינות ה-G20 ובחן צעדים למניעת הסטה ושחיקה של בסיס המס במדינות השונות. בין הנושאים שנדונו היו הכלכלה הדיגיטלית ומוסד קבע במסגרת פרויקט ה-BEPS, פורסם בחודש אוקטובר 2015 דוח סופי בנושא הכלכלה הדיגיטלית, במסגרתו נבחנו האתגרים שהוצבו על ידי הכלכלה הדיגיטלית ונותחו מספר פתרונות אפשריים.

 

הדוח מנתח את השלכות הכלכלה הדיגיטלית על המיסוי במדינות העולם ומכיר בכך שהכלכלה הדיגיטלית מגדילה את הסיכונים להימנעות ממס. הדוח צופה שהמלצות הפרויקט בנושא מוסד הקבע, ובנושאים נוספים יצליחו במידה רבה למנוע את שחיקת המס והסטת הרווחים בהקשר לכלכלה הדיגיטלית. ובכך רשות המיסים מיישרת קו עם מקבילותיה במדינות ה-OECD.

 

השפעת מיסוי גוגל ופייסבוק על עלויות הפרסום בישראל

 

בעניין מס הכנסה כיום רוב החברות מקום מושבן הוא במדינות אשר לישראל יש עימם אמנת מס ורשות המיסים תצטרך להתמודד עם טענות התאגידים האם הם עומדים בתנאים של פעילות כלכלית של עסקים במקום קבוע בישראל. גוגל מנגד תצטרך להוכיח שהמרכזים שלה בישראל הם לא בהגדרת סוכן אלא בהגדרת ספק. כאשר נושא זה עדיין לא הוכרע מנגד נושא המע”מ הוכרע ורשות המיסים קובעת כי תאגיד זר המקיים פעילות עסקית מהותית בישראל חייב ברישום במע”מ בעוסק מורשה.

 

מהפכת הקידום הממומן של גוגל הגיעה
העסקים הקטנים ייפגעו? פרסום ממומן

כידוע העלות לקליק PPC הוא בעצם נגזרת של מכירה פומבית אשר נקבע בשוק חופשי ובעצם מה שקובע ומשפיע על המחיר הוא מידת התחרותיות בענף ולכן לא נראה כי מחירים יעלו כתוצאה משינויים במבנה המיסוי.

 

בנושא המע”מ תהינה שתי השפעות

  1. השפעה ראשונה – בהקשר של עוסק פטור/זעיר כידוע הנ”ל לא יתקזז על מע”מ תשומות, אך מנגד עלות הפרסום תתייקר עבורו ב-17%, מה שכמובן לא ישפיע על עוסק מורשה או חברה בע”מ אשר ממילא מתקזזות על המע”מ.
  2. השפעה שנייה – בהקשר של אותם אתרים לוקאלים, אשר נותנים גם הם שירותי פרסום הם ממילא יקרים יותר ב-17% מכיוון שהן מחייבות בנוסף מע”מ ולכן בעת החלת תשלום מע”מ לחברות, שמקום מושבן לא בישראל, יושוו התעריפים ויגרמו לרלוונטיות של אתרי הפרסום הלוקאליים אל מול גוגל, פייסבוק וכו’.

 

ומה לגבי קידום אתרים אורגני? ובכן, במקרה הזה לא תהיה שום השפעה משום שקידום אורגני מבוצע לוקאלית על ידי חברות פרסום וקידום אתרים. זקוקים לשירותי קידום אתרים אורגני ו/או ממומן? אם כן, יש לנו מילה אחת בשבילכם – “סלקטד“.

הגדלת גופן
קונטרסט