ליעוץ חינם השאר פרטים

קידום אתרים
צור קשר עם סלקטד
נגישות

המדריך לייצר קישורים חיצוניים איכותיים לאתר שלנו

גם בשנת 2018, מסתמן שקישורים איכותיים הם בעלי השפעה ניכרת על קידום האתר בגוגל ובכלל. אז לצד התוכן האיכותי, ההיררכיה, שילוב מילות המפתח ועוד, אנו רוצים לעסוק קצת בקישורים, רק כדי לסייע לכם לבין מי נגד מי ומהם בעצם קישורים איכותיים.

הדרך הבטוחה ביותר

גוגל פיתחה לעצמה (וממשיכה לפתח) מגוון דרכים שיאפשרו לה לגלות את הדרכים הקידומיות שאנו משתמשים בהם עבור האתר, לרבות בניית קישורים. הודות לחשיבות הגדולה יחסית שיש לבניית הקישורים על הקידום, הרושם שנרצה להעביר לגוגל הוא שאנו מקצועיים, “נחמדים” ורלוונטיים עבור הגולשים. כיצד נוכל לעשות זאת?

ראשית, הדרך הבטוחה היא יצירת קישורים מאתרים בעלי כמה מאפיינים:

  1. אתרים בעלי דירוג גבוה
  2. אתרים שנחשבים לאמינים
  3. אתרים שקרובים אלינו מבחינת הנישה, התחום וכד’.

ברגע שנצליח לדאוג לעצמנו לקישורים מהסוג הזה, קיים פוטנציאל גבוה יותר שנוכל לשכנע את גוגל שאנחנו יודעים מה שאנו עושים, שאנחנו יודעים ליצור קשרים עם קולגות למיניהם ושיש לנו מה להציע לגולש הממוצע שמחפש מידע מקצועי או ספציפי.

שימו לב למיקום הקישור, לא רק בדף עצמו, אלא גם בעמוד המסוים באתר

למיקום הקישור עצמו חשיבות גבוהה גם כן לאיכות הקישור. גוגל יודעת להבחין היכן בעל האתר מיקם את הקישור לאתר שלנו (או למאמר המקשר לאתר שלנו) ולהבחין האם מדובר במיקום מרכזי בדף, האם מדובר בעמוד מרכזי יחסית באתר ובכלל, מה הסיכוי שהגולש הממוצע ייתקל בקישור. נקודת ההנחה היא שאם הקישור אלינו יותר מרכזי, כך בעל האתר יותר מעריך אותנו ובהתאם, גם איכותו של הקישור עולה.

אל תיבהלו ממה שמכונה “קישורים לא טבעיים”

קישורים טבעיים הם המצב האולטימטיבי וכמובן שנשאף תמיד להשיג אותם, אולם לעיתים קרובות בעלי עסקים מתקשים מאוד להשיג קישורים טבעיים ברמה מספקת ולכן יצטרכו להשיג קישורים “לא טבעיים”. אולם, חשוב לזכור שלא כל קישור ששילמתם עליו הוא בהכרח לא איכותי, או שכל קישור שהשגתם בדרך “טבעית” הוא כן. אם תקפידו על כל החוקים שהזכרנו בפסקאות הקודמות, סביר להניח שתהיו בסדר גמור, בייחוד אם בסופו של דבר אתם מספקים ללקוחות ולגולשים מידע מהימן ותוכן ששווה להיכנס אליו.

עדיין, היזהרו מקישורי ספאם למיניהם

קישורי ספאם הם בגדול קישורים שסתם מפוזרים לחלל האינטרנט, בדרך כלל על ידי אתרים ייעודיים לקישורים, אתרים בעלי דירוג נמוך, פורומים שלא באמת קשורים לאתר שלנו וכד’. שימו לב לעובדה שגוגל יודעת לזהות ברוב המקרים מתי מדובר בקישור ספאם ומתי לא ולכן אם אתם לא רוצים בעיות בדירוג וכד’, פשוט עדיף להימנע.

לסיכום, נציין רק שאת עבודת בניית הקישורים צריך לעשות מקדם אתרים איכותי שמבין עניין. זכרו שבסופו של דבר, העבודה השוטפת של בניית ותחזוק הקישורים היא מלאכה של ממש הדורשת מקצועיות והבנה מעמיקה בכל הקשור לכללים של גוגל, בדיקת  האתרים המקשרים ועוד.

קרא עוד: קידום אתרים

הגדלת גופן
קונטרסט