ליעוץ חינם השאר פרטים

קידום אתרים
צור קשר עם סלקטד
נגישות
mobile-first

אופטימיזציה לאתר מובייל

הישראלי הממוצע משתמש בטלפון הנייד 7.5 שעות ביום (!), ולא מעט לטובת חיפוש שירותים ומוצרים באינטרנט. אז הנה שלושה טיפים שכדאי להכיר על אופטימיזציה לאתר מובייל

זה כבר לא סוד שכולנו צמודים לטלפון החכם. על פי מחקר שפורסם על ידי חברת מאסטרקארד העולמית במגזין “גלובס” בספטמבר 2016, כ-90% אחוזים מהישראלים משתמשים בטלפון הנייד שלהם של כ-7.5 שעות מדי יום (!). כן, קראתם נכון, 7.5 שעות ביום. בשנת 2016 אף נרשם גידול של למעלה מ-50% בגלישה בסלולר בהשוואה לשנה הקודמת והמגמה הולכת בכיוון אחד.

הנתונים האלה מוכיחים את מה שכבר ידענו – הגלישה במובייל היא נתח ניכר מהשימוש שעושה הגולש הישראלי באינטרנט. משמעות הדברים היא שאתרים שאינם מתאימים את עצמם למכשיר סלולרי יוצאים מהמשחק, ממש ככה.

גם גוגל אוהבת אתרים מותאמים למובייל

גוגל מתייחסת לגלישה בטלפונים ניידים באופן שונה מזו הנעשית במחשב “רגיל”. ישנם אפילו עדכוני אלגוריתמים ספציפיים לסלולר שאחד הידועים שבם הוא עדכון מובייל אפריל 2015 בו החלה ענקית החיפוש לשקלל את מידת ההתאמה של האתר למובייל כפרמטר על עמודי התוצאות. כלומר, אם האתר שלכם לא היה מותאם המיקום שלו התדרדר בדירוג תוצאות החיפוש מטלפונים ניידים (יש שטוענים שגם במחשבים “רגילים”).

קידום אתרים צריך להתייחס באופן ספציפי לנוכחות של טלפונים סלולריים. חבל להפסיד את הלקוחות שמשתמשים בגוגל דרך הטלפון החכם, שכן, כאמור, הם אינם ספורים בלשון המעטה.

איך עושים את זה – 3 טיפים חשובים על אופטימיזציה למובייל

  • עיצוב רספונסיבי – בעיצוב רספונסיבי האלמנטים השונים באתר מגיבים בהתאם למסך בו הם מוצגים ומסודרים כך שתיווצר חוויה אופטימלית למשתמש. גוגל מבינה שהמשתמשים רוצים לגלוש באתרים מותאמים והיא מקדמת אתרי אינטרנט בעלי עיצוב רספונסיבי על פני אלו שאינם. השלב הראשון באופטימיזציית אתר למובייל היא התאמה לכל הדרישות מבחינת גלישה סלולרית ומסכים שונים.

 

  • מהירות טעינה – מחקרים מראים שכ-40% מהגולשים יינטשו אתר אינטרנט אם זמן הטעינה שלו יעלה על 3 שניות. בגלישה בטלפון הסבלנות אף קצרה יותר משום שפונקציית המעבר בין הכרטיסיות פחות נגישה, וגולש ככל הנראה לא יעבור לכרטיסיה אחרת עד שהדף ייטען (כפי שנוהגים, לפעמים, במחשב “רגיל”). במובייל, אם האתר לא ייטען בתוך 1-2 שניות, הגולש ייצא והלקוח יעבור למתחרה. זמן הטעינה מקושר גם לאמינות האתר ולמקצועיות שלו. משתמש יתקשה לסמוך על אתר איטי והדבר ייפגע במוניטין של העסק.

 

  • מסכים שונים, גדלים שונים, גלישה שונה – מסכי הטאבלטים והמכשירים הסלולאריים מגיעים בגדלים שונים ובאופן גורף הם קטנים ממסכי המחשבים “הרגילים”. משמעות הדבר היא שיש פחות שטח מסך להציב בו תוכן ויש להתחשב בכך מבחינה עיצובית. למשל, אם בגרסת המחשב הביתי הכותרות ארוכות או שהתמונות מופיעות בשורה, במובייל אין ברירה אלא לקצר את הטקסט ולשנות את מבנה סדר התמונות. כותרות קצרות יקלו על גוגל בסריקת האתר ויבהירו למשתמשים כבר בתוך תוצאות מנוע החיפוש במה אתם עוסקים. התאמה זו תגרום לשיפור במדדי הכניסה ולעלייה בדירוג תוצאות החיפוש.

 

רוצים להתאים את האתר שלכם למובייל? מעוניינים לייצר לגולשים הסלולריים חוויית גלישה מדויקת ואפקטיבית? המומחים של סלקטד מחכים לכם עם סל של פתרונות. דברו איתנו.

Accessibility
סגור